Sluit nu het EXTRA pakket af inclusief incidenten melden en werken met de verbetercyclus (PDCA)

Ontdek meer

In gesprek met Arienne Plaisier en Emilie Aberson: “Overal waar zorgprofessionals iedere dag gedreven hun werk doen, kan er iets misgaan”

Het kan beter, het kan sneller, het kan persoonlijker. Dat is het motto van Arienne Plaisier.

Arienne is samen met Emilie Aberson de drijvende kracht achter Erisietsmisgegaan.nl.

Arienne: “Ons streven is dat elk contact met onze organisatie een positieve ervaring oplevert voor iedere betrokkene, ongeacht zijn of haar situatie of belang.”

Vertrouwen herstellen, escalatie voorkomen

“Overal waar zorgprofessionals iedere dag gedreven hun werk doen, kan er iets misgaan”, vertelt Emilie. “Onze missie is om in een vroegtijdig stadium het vertrouwen te herstellen en escalatie te voorkomen.”

Voorkomen staat voor beiden dan ook bovenaan.

Arienne: “Als ik één ding mag veranderen in de gezondheidszorg dan is het de beschikbare tijd om aandacht te geven aan een cliënt. Even tijd maken om samen thee te drinken kan helpen om onvrede vroegtijdig te signaleren en om te buigen naar herstel van vertrouwen.”

Dat er iets misgaat is niet erg. Het gaat erom hoe je het weer oplost.

Oplossingsgericht

Arienne: “Conflicten zijn voor niemand prettig. Daarom is ons uitgangspunt altijd oplossingsgericht. Dat er iets misgaat is niet erg. Het gaat erom hoe je het weer oplost. Als dat lukt ben ik heel tevreden.”

“We doen niet moeilijk waar het gemakkelijker kan. Dat is onze kracht“, voegt Emilie toe. “En dat maakt het ook zo leuk om voor Erisietsmisgegaan.nl te werken.”

Arienne: “Ik geef graag advies aan onze leden om klachten te voorkomen. Het beste advies dat ik zelf heb gekregen is: laat het los, dan zie je zoveel meer.”

Net dat stapje meer

“Onze leden bestaan uit een heel divers gezelschap met allemaal verschillende beroepen”, vertelt Arienne. “Dat maak het zo boeiend om mee te werken.”

Emilie: “Dat maakt het ook uitdagend. Er zijn geen twee meldingen van onvrede hetzelfde. Voor onze leden en hun cliënten zetten we elke keer graag dat stapje meer. We willen vragen zo snel en volledig mogelijk beantwoorden .”

Onvrede? Wij helpen jullie verder!

Erisietsmisgegaan.nl biedt een laagdrempelige klachtenregeling voor zzp’ers en kleine organisaties in de gezondheidszorg. Voorkomen van onvrede staat voor ons altijd bovenaan.

Gaat er toch iets mis? Wij staan klaar om jullie verder te helpen.

Lees verder over onze dienstverlening.

Wij helpen u graag

Wilt u meer informatie over onze klachtenregeling, geschillencommissie of dienstverlening?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.