In de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) staan de rechten van cliënten om een klacht in te dienen beschreven.
In de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) staan de rechten van cliënten om een klacht in te dienen beschreven.
Een klacht is iedere uiting van onvrede van jouw cliënt. Denk bijvoorbeeld aan:
Een klacht kan dus betrekking hebben op alle beslissingen en handelingen van een zorgverlener. Het is daarom belangrijk dat je met alle signalen serieus omgaat.
Van lange wachttijden tot verkeerde medicatie, als zorgverlener heb je te maken met uiteenlopende soorten klachten.
Volgens de Wkkgz kunnen cliënten onvrede melden bij een onafhankelijke klachtenregeling. Het maakt niet wat de inhoud van de klacht is. Bij iedere melding gaan wij opzoek naar de beste oplossing.
Wel adviseren we je om altijd eerst samen in gesprek te gaan.
Zoals gezegd: voor iedere melding van onvrede gaan wij opzoek naar de beste oplossing. Maar wij nemen niet iedere klacht in behandeling.
In onze klachtenregeling kun je lezen wanneer een klacht niet wordt behandeld:
Volgens de Wkkgz is een klacht elke uiting van onvrede over de beslissingen en handelingen gemaakt door een zorgverlener.
Een cliënt kan een klacht melden bij de klachtenregeling van een zorgverlener. Een klacht kan niet worden behandeld als deze al is voorgelegd aan een andere instantie of geen betrekking heeft op de zorgverlener.
Wil jij ook goed klachten behandelen? Kijk eens bij onze klachtenregeling.
Wilt u meer informatie over onze klachtenregeling, geschillencommissie Wkkgz, klachtencommissie Jeugdwet of dienstverlening?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Exclusief voor de leden van Erisietsmisgegaan.nl bieden wij extra service en voordelen in samenwerking met onze partners