Het voorkomen van klachten en effectief omgaan met onvrede zijn cruciale vaardigheden voor zorgverleners. In dit artikel delen we waardevolle tips voor zorgverleners bij klachten. Of je nu net begint in de zorg of al jaren ervaring hebt, deze inzichten helpen je om beter voorbereid te zijn en eventuele klachten om te buigen naar positieve leerervaringen.
Tips voor het voorkomen van klachten:
Hoe om te gaan met onvrede/een klacht:
Als zorgverlener is het belangrijk om tips voor zorgverleners bij klachten in gedachten te houden zodra je een melding ontvangt.
Hieronder een aantal tips en aandachtspunten:
Weet ook dat wij voor onze leden altijd beschikbaar zijn om mee te denken zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn.
De BOOS-methode: Een handvat voor zorgverleners bij gebleken onvrede
Als je een onvredemelding ontvangt, is het belangrijk dat je:
Wil je meer weten over hoe je onvrede in de zorg kunt voorkomen en klachten effectief kunt afhandelen? Of heb je behoefte aan persoonlijk advies bij een specifieke situatie? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Als lid van erisietsmisgegaan staan we altijd klaar om je te ondersteunen—zonder extra kosten. Samen zorgen we ervoor dat jouw cliënten de zorg krijgen die ze verdienen!
Wilt u meer informatie over onze klachtenregeling, geschillencommissie Wkkgz, klachtencommissie Jeugdwet of dienstverlening?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Exclusief voor de leden van Erisietsmisgegaan.nl bieden wij extra service en voordelen in samenwerking met onze partners